we-vibe-anslutningsproblem

Hur jag kan fixa anslutningsproblem med min We-Vibe?

We-Vibe är en populär tillverkare av trådlösa parvibratorer och innovativa sexleksaker som är utformad för par att använda under intima stunder. Som alla elektroniska apparater är de dock inte immuna mot anslutningsproblem. Om du upplever anslutningsproblem med din We-Vibe finns det flera steg som du kan gå igenom för att felsöka problemet och åtgärda anslutningsproblemen till din sexleksak. Om du upplever problem med anslutningen till din We-Vibe, om du har svårt att ansluta till din We-Vibe eller om du tappar anslutningen till din We-Vibe gång på gång – fortsätt läsa. Här är ett par tips som hjälpte mig få bättre anslutning till min We-Vibe:

Jag kan inte ansluta till min We-Vibe, vad ska jag göra?

Kontrollera batteriet i din We-Vibe

En av de vanligaste orsakerna till att din We-Vibe kan få anslutningsproblem beror på ett lågt batteri. vibratorn måste laddas i minst 90 minuter innan den kan användas. Om du inte har laddat den nyligen bör du göra det och försöka använda den igen. Om batteriet är fulladdat, men du fortfarande upplever anslutningsproblem, gå vidare till nästa steg.

Kontrollera att Bluetooth är aktiverat på din mobil

We-Vibe använder Bluetooth-teknik för att ansluta till din iPhone eller Android genom We-Vibe connect appen. Därför måste du se till att Bluetooth på din enhet är aktiverad. För att göra detta går du till enhetens inställningar och kontrollerar om Bluetooth är aktiverat. Om den är avstängd slår du på den och försöker ansluta till din We-Vibe vibrator igen.

Kontrollera om We-Vibe är i parningsläge

Din We-Vibe vibrator måste vara i parningsläge för att kunna ansluta till din smartphone eller surfplatta. För att sätta vibratorn i parningsläge trycker du på kontrollknappen och håller den intryckt i fem sekunder tills den vibrerar två gånger. Enheten kommer då att vara i parningsläge och redo att ansluta till din mobil via Bluetooth. Om vibratorn inte är i parningsläge kommer den inte att kunna ansluta till din enhet.

Flytta dig närmare We-Vibe

Om du har anslutningsproblem kan du försöka flytta dig närmare We-Vibe. Enheten har en Bluetooth-räckvidd på upp till tre meter, så om du befinner dig för långt bort kanske den inte kan ansluta. Om du vill öka räckvidden på din We-Vibe vibrator kan du klicka här och läsa vår guide om hur du kan öka räckvidden på din trådlösa vibrator med ett par meter. Om det inte fungerar att flytta sig närmare försöker du med nästa steg.

Starta om din We-Vibe

Om du har provat alla steg ovan och fortfarande har problem med anslutningen kan du försöka starta om We-Vibe vibratorn. Ibland kan även en omstart av din smartphone eller surfplatta hjälpa till att lösa eventuella problem som kan hindra den från att ansluta till din We-Vibe vibrator.

Uppdatera We-Connect-appen

We-Vibe Chorus ansluts till din smartphone eller surfplatta med We-Connect-appen. Om du har problem med anslutningen ska du kontrollera att du har den senaste versionen av appen installerad på din enhet. Du kan kontrollera om det finns uppdateringar i din appbutik. Installera alla tillgängliga uppdateringar till din telefon också.

Inaktivera andra Bluetooth-enheter

Om du har andra Bluetooth-enheter anslutna till din smartphone eller surfplatta kan de störa anslutningen till din We-Vibe Chorus. Försök att inaktivera eller koppla bort andra Bluetooth-enheter, som headset och hörlurar, och försök sedan ansluta till din We-Vibe igen.

Försök ansluta din We-Vibe till en annan enhet

Om du fortfarande har problem med att ansluta till We-Vibe till din iPhone eller Android kan du försöka använda en annan smartphone eller surfplatta. Det är möjligt att det finns ett kompatibilitetsproblem mellan din mobil och We-Vibe vibratorn. Genom att prova en annan enhet kan du avgöra om det är din enhet eller själva We-Vibe som är problemet.

Återställ We-Vibe

Om inget av stegen ovan har fungerat kan du behöva återställa We-Vibe. För att göra detta trycker du på kontrollknappen och håller den intryckt i 10 sekunder tills den vibrerar tre gånger. Detta kommer att nollställa enheten och radera alla lagrade anslutningar. När du har återställt enheten kan du försöka para ihop den med din iPhone, Android eller surfplatta igen.

Kontakta We-Vibe

Om du har provat alla ovanstående steg och fortfarande har anslutningsproblem med din We-Vibe vibrator kan du behöva kontakta We-Vibe kundtjänst. Din We-Vibe vibrator levereras med ett års garanti, så om den fortfarande är inom den tidsramen kan du kanske få en helt ny We-Vibe vibrator skickad till dig. Se till att ha ditt kvitto redo när du kontaktar supporten för en retur och ersättning. Alternativt kan kundsupport kanske kunna felsöka problemet ytterligare och hjälpa dig att åtgärda problemet.

Vad ska jag göra om jag inte kan ansluta till min We-Vibe vibrator?

Avslutningsvis, We-Vibe tillverkar en rad fantastiska sexleksaker som kan göra ditt sexliv bättre och förhöja njutningen tillsammans med din partner. Inte minst erbjuder deras parvibratorer ett sätt att introducera lite spänning till erat sexliv, eftersom du kan bära din vibrator under kläderna, ge er ut på ett café eller bar, och låta din partner ge dig sköna vibrationer samtidigt som du försöker att inte avslöja för andra vad som pågår. Men, om du upplever anslutningsproblem med din We-Vibe kan det vara frustrerande. Genom att följa de steg som beskrivs ovan bör du kunna felsöka och åtgärda eventuella anslutningsproblem med din We-Vibe. Om allt annat misslyckas, tveka inte att kontakta kundtjänst för att få hjälp.

Vad tyckte du om den här artikeln?

Sexualrådgivare

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

test

twst